sursa foto: liberation.fr
FactualSpot

Utilizarea trotinetelor electrice a fost reglementată de Guvern. Care sunt regulile stabilite prin OUG?

0

În ședința de Guvern ce a avut loc marți, 4 februarie, a fost adoptată o ordonanță de urgență privind folosirea trotinetelor electrice. În ianuarie, Ministerul Afacerilor Interne a supus dezbaterii publice proiectul de reglementare.

Regulile ce au fost stabilite prin OUG:

  • conducătorul trotinetei electrice trebuie să aibă cel puțin 14 ani
  • utilizatorii sub 16 ani sunt obligați să poarte căşti de protecţie
  • trotinetele electrice se pot deplasa doar pe pistele special amenajate (în cazurile în care acestea nu există, circulația lor este permisă numai pe sectoarele de drum unde viteza maximă admisă este de 50 km/h)
  • circulația acestor mijloace de transport pe trotuar este interzisă
  • trotinetele electrice care circulă pe drumurile publice trebuie echipate cu mijloace de iluminare și dispozitive reflectorizant-fluorescente.

Definiția care a fost adoptată, prin OUG, a trotinetei electrice este cea de „vehiculul utilizat pentru transportul unei singure persoane, cu două sau trei roți, articulat cu o bară în partea din față folosită ca dispozitiv de direcție, a cărui viteză maximă prin construcție este mai mare de 6 km/h, dar nu depășește 25 km/h și care este echipat cu un motor electric”.

Astfel, trotinetele electrice sunt excluse din categoria mopedelor, definite în codul rutier ca fiind autovehiculele, cu două sau trei roți, ale căror viteză maximă prin construcție este mai mare de 25 km/h, dar nu depășește 45 km/h. Problema apărută este că anumite modele disponibile pe piață în momentul de față ating viteze de peste 25 km/h.

În iunie 2019, a fost înaintat către Senat un proiect legislativ, care definea trotineta electrică ca un „vehicul, cu două sau trei roți, a cărui viteză maximă prin construcție nu depășește 40 km/h și care este echipat cu un motor electric a cărui putere nominală continuă maximă nu depășește 2 kW”.

În procesul de elaborare al acestui proiect a fost consultată și legislația altor țări europene precum Germania, Austria, Belgia, Danemarca, Italia, Franța și Olanda. Așadar, legislația privind circulația trotinetelor electrice pe drumurile publice nu este unitară la nivel european, acestea fiind chiar interzise în Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord.

Potrivit Ministerului de Interne, în perioada 2016 – 2019, au fost înregistrate 192 de accidente rutiere cu implicarea conducătorilor de trotinete electrice, soldate cu un deces, 37 răniți grav și 156 răniți ușor.

București se găsește pe poziția 134 în top 150 al celor mai potrivite orașe pentru familii. Ce factori au depunctat capitala României?

Articolul precedent

Se anunță modificări majore în legislația electorală pentru parlamentare: cetățenii vor putea vota oriunde pe listele suplimentare

Articolul următor

Articole asemănătoare

Comentarii

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Mai multe din Factual