sursa foto: mobile-news.ro
FactualSpot

Trotineta electrică, introdusă în cât mai multe Coduri Rutiere din Uniunea Europeană. România, în așteptarea unor reglementări

0

Din ce în ce mai multe țări din Uniunea Europeană reglementează legal situația trotinetelor electrice, pe care le încadrează într-o nouă categorie de vehicule supuse reglementărilor din Codul Rutier. În acest weekend intră în vigoare o lege în Franța, care reglementează utilizarea aparatelor de deplasare personală. În România, statutul acestor mijloace de deplasare este încă incert, în lipsa unor reglementări legislative clare.

Prin actul normativ de modificare a Codului Rutier francez, în interiorul orașelor, trotinetele sunt acceptate doar pe pistele de biciclete, în locurile unde sunt amenajate, iar circulația cu acestea pe trotuare va fi în principiu interzisă, excepție făcând respectarea ritmului de mers la pas și „să nu deranjeze pietonii”, conform publicației Le Monde.

Noile reglementări din Franța mai arată că pe trotineta electrică se poate afla doar o persoană, cu vârsta de cel puțin 12 ani, iar acestea nu vor putea să tracteze o încărcătură sau alt vehicul și nici să fie remorcate. Totodată, trotinetele electrice nu au voie să circule cu mai mult de 25 km/h, în ciuda faptului că unele modele sunt fabricate să atingă și 80 km/h.

Germania a reglementat, de asemenea, regimul trotinetelor electrice, arătând că cei care se deplasează cu aceste vehicule trebuie să aibă vârsta de cel puțin 14 ani, să nu depășească viteza de 20 km/h și să poarte cască. Trotinetele electrice pot circula pe carosabil și pe pistele de biciclete, dar nu și pe trotuare.

Alte țări din Uniunea Europeană care au introdus reguli similare pentru circulația trotinetelor electrice sunt Italia sau Olanda.

Pe de altă parte, în Marea Britanie trotinetele electrice sunt interzise pe drumurile publice și pe trotuare, conform BBC.

Situația trotinetelor electrice în România

Momentan, România se află printre țările europene care nu au reglementat  încă aceste mijloace de deplasare.

Însă, în luna iunie a acestui an, a fost înaintat un proiect legislativ, ce definește trotineta electrică ca un „vehicul, cu două sau trei roți, a cărui viteză maximă prin construcție nu depășește 40 km/h și care este echipat cu un motor electric a cărui putere nominală continuă maximă nu depășește 2 kW”.

Inițiatorul proiectului legislativ, deputatul PNL, Sorin-Dan Moldovan, este de părere că „vidul legislativ face ca cei care folosesc trotinete electrice să o facă pe riscul lor nefiind clar unde trebuie să circule cu ele şi nici ce obligaţii au în cazul în care sunt opriţi de către poliţie în trafic.”

Conform propunerii legislative, trotinetele electrice vor putea fi utilizate pe pista pentru biciclete. „Dacă un drum este prevăzut cu o pistă specială destinată circulației bicicletelor și a trotinetelor electrice, acestea vor fi conduse numai pe pista respectivă”, se arată în proiect.

Propunerea legislativă a fost adoptată de Senat, în ședința din 21 octombrie 2019, fiind înaintată la Camera Deputaților, care are rol de Cameră Decizională.

Președintele la ceremonia Zilei Armatei României: este esențial să respectăm angajamentul creșterii contribuției pentru Apărare la 2% din PIB

Articolul precedent

Plângere penală pe numele șefilor instituțiilor pentru situații de urgență. Reacția lui Raed Arafat

Articolul următor

Articole asemănătoare

Comentarii

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Mai multe din Factual