sursa foto: cotidianul.ro
FactualSpot

Ruta CFR București – Timișoara. 160 de restricții de viteză în 350 de km de cale ferată

0

În ultimii doi ani, în România, mai bine de 11 trenuri au deraiat, majoritatea incidentelor apărând din cauza șinelor și traverselor slăbite. Acest lucru i-a adus rutei București – Timișoara aproximativ 200 de restricții de viteză cu scopul de a nu sări garniturile de pe linii. Statul nu a modernizat această cale ferată de ani de zile, iar atunci când a făcut-o, patronii firmelor de construcții au luat banii și au realizat o treabă de mântuială.

În județul Dolj, pe un pod reparat în urmă cu mai puțin de 10 ani, trenurile trebuie să meargă cu viteza de 15 kilometri pe oră pe oră. Traversele care susţin greutatea garniturilor au putrezit în mai puțin de trei ani de când au fost schimbate, din cauza calității îndoielinice, iar şuruburile care le fixează de șine pot fi desfăcute cu mâna, arată Digi24.

Angajaţii CFR încearcă să remedieze problemele cu materialele puține pe care le au. „Cele mai multe lucrări care se fac se fac pe barba celor care lucrează la infrastructură. Pe barbă, pentru că nu există materiale, nu există bani. (…) De la Videle şi până la Vârciorova, sunt undeva în jur de 160 de restricţii de viteză”, arată Daniel Burchel, un reprezentant al sindicatului CFR.

Aceasta înseamnă 160 de restricții de viteză într-o distanță de 350 de kilometri.

Chiar și atunci când statul alocă bani pentru reparații, nu se vede vreo îmbunătățire adusă căilor ferate. Firmele care au câștigat contractele cu CFR nu au realizat lucrările corespunzător, lăsând siguranța călătorilor pe ultimul plan. Din această cauză, trei bărbați au fost reținuți acum o săptămână de poliţia pentru transporturi de la Craiova.

Angajaţii firmei care s-a ocupat de construirea unui pod feroviar sunt acuzați de prejudicii aduse statului român în valoare de 2.200.000 lei. Aceştia au prezentat devize de lucrări neconforme cu realitatea, pentru a le fi decontate sume mai mari şi au supraevaluat atât cantităţile, cât şi valorile materialelor folosite aici.

În lipsa unei strategii care să facă din calea ferată un mijloc transport rapid și sigur, cum se întâmplă în Occident, pasagerii sunt nevoiţi să se resemneze, mai arată ancheta Digi24.

Întrebat cât de des a avut întârziere cu trenul, un călător a răspuns: „Eu cam fac drumul ăsta Bucureşti – Craiova, ştiu eu, o dată pe lună. Şi de fiecare dată.”

Alți călători sunt nemulțumiți de prețurile biletelor și de condițiile oferite:

  • „biletele scumpe şi trenul cu o întârziere fantastică, spune un alt călător.”
  • „[n.r. călătoria cu trenul] este mai mult decât deplorabilă.”

Căile Ferate Române anunță că se preocupă de soarta pasagerilor de pe linia Craiova – Drobeta Turnu Severin – Caransebeş, care face parte din Coridorul Orient/Est-Mediteranean. CFR își dorește modernizarea rutei, însă este încă în căutare de fonduri. Lucrările sunt considerate a avea o valoare de peste cinci milioane și jumătate de lei, fără a lua în calcul Taxa pe Valoarea Adăugată.

Fără cauciucuri de iarnă comiți o contravenție! Ce sancțiuni riscă șoferii în sezonul rece

Articolul precedent

Grupul NSO din Israel, dat în judecată pentru atacul cibernetic împotriva utilizatorilor platformei WhatsApp

Articolul următor

Articole asemănătoare

Comentarii

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Mai multe din Factual