sursa foto: aroundtravels.com
FactualSpot

Primarul din Praga care a rezolvat problema taximetriștilor lacomi. Cum sunt pedepsiți aceștia în România?

0

Pe 14 ianuarie 2005, primarul Pragăi, Pavel Bem, în funcție la acea vreme, a înțeles problema taximetriștilor din oraș, care păcăleau turiștii. În urma câtorva curse, primarul a realizat problema taximetriștilor, care cereau sume mult mai mari față de tariful normal.

Pavel Bem a fost provocat de un ziar praghez să participe la un experiment, în cadrul căruia s-a deghizat (și-a vopsit părul, și-a pus o mustață falsă și ochelari de soare) și s-a prefăcut ca era un turist venit din Italia. A luat un taxi din centrul vechi până la Castel, însă surpriza a venit la destinație, când taximetristul l-a anunțat tariful cursei: de cinci ori mai mult decât cel obișnuit. I s-au cerut 35 de dolari pentru un drum de aproximativ trei kilometri.

Primarul a mai luat un taxi, iar, în momentul în care a anunțat că va plăti în euro, prețul s-a dublat pe loc. Primarul Pavel Bem a conștientizat, astfel, gravitatea problemei taximetriștilor care umflă tarifele de achitat. Acest experiment a generat sancțiuni mai mari pentru taximetriști și o mai atentă supraveghere a acestora, cu scopul ca turiștii să nu își formeze o opinie rea cu privire la Praga. Primarul i-a mai sfătuit, de asemenea, să negocieze prețul înainte să se urce în mașină.

În 2011, Consiliul local din Praga a adoptat noi măsuri împotriva taximetriştilor din oraş, elaborând o reţea de parcări pentru taxiuri, semnalizată cu roşu și galben, care menţionează tarifele corecte pentru cursele între diverse părţi ale oraşului.

Sancționarea taximetriștilor în România

În România, una dintre principalele obligații ale taximetriștilor este cea menționată în art. 52, alin. 3, lit. f, din Legea 38/2003: „să nu pretindă ca plată pentru prestația efectuată decât suma prevăzută pe bonul client”. De asemenea, taximetristul român este obligat să elibereze bonul client la finalul cursei, pe baza căruia va încasa contravaloarea prestației efectuate.

Pe de altă parte, o mare problemă în România este refuzul de a prelua un client pe motivul că adresa de destinație este prea apropiată de punctul de plecare. În Legea nr. 38/2003 privind transportul în regim de taxi și în regim de închiriere, este prevăzută obligația de a nu refuza clientul în efectuarea unei curse în interiorul localității și de a respecta solicitările legale ale acestuia.

Încălcarea acestor fapte constituie contravenții și se sancționează cu amendă de la 100 lei la 500 lei, arată art. 55 al Legii 38/2003.

Un alt obicei practicat de taximetriști reprezintă omisiunea de a declara în actele contabile ori în alte documente legale, a operațiunilor comerciale efectuate sau a veniturilor realizate, fapt ce reprezintă infracțiunea evaziunii fiscale. Cei care practică astfel de acțiuni prejudicioase riscă închisoarea de la 2 ani la 8 ani şi interzicerea unor drepturi, iar dacă s-a produs un prejudiciu mai mare de 100.000 euro, în echivalentul monedei naţionale, limita minimă a pedepsei prevăzute de lege şi limita maximă a acesteia se majorează cu 5 ani. Sancțiunea închisorii poate ajunge să fie cuprinsă între 9 și 15 ani dacă s-a produs un prejudiciu mai mare de 500.000 euro, în echivalentul monedei naţionale.

Președintele a promulgat legea dublării alocațiilor. Guvernul va amâna creșterile veniturilor pentru copii, cel puțin până în iulie

Articolul precedent

Primarul orașului Târgu Mureș: „Țiganii sunt o problemă serioasă a României.” CNCD l-a chemat la audieri pentru posibile fapte de discriminare

Articolul următor

Articole asemănătoare

Comentarii

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Mai multe din Factual