sursa foto: economica.net
FactualSpot

Știi de ce drepturi beneficiezi când faci shopping online? Ghidul cumpărătorului în Uniunea Europeană

0

Uniunea Europeană a întocmit un ghid al cumpărătorului online, unde arată care sunt drepturile acestuia, în conformitate cu legislația UE. Mulțumită pieței unice digitale, viața cumpărătorilor online este acum mult mai sigură și mai ușoară.

Conform legislației Uniunii, acum achiziționarea online de produse sau servicii poate fi făcută din orice țară UE. Comercianții cu amănuntul nu mai pot redirecționa cumpărătorii către magazine locale cu prețuri și produse diferite – o practică cunoscută sub numele de blocare geografică. Un regulament care pune capăt blocării geografice nejustificate, aprobat de eurodeputați, a intrat în vigoare la 3 decembrie 2018.

În plus, vânzătorii online trebuie să clarifice toate costurile de la început, pentru ca europenii să nu mai aibă surprize neplăcute la finalizarea tranzacției. Aceștia trebuie să furnizeze informații clare despre prețul total, inclusiv toate taxele suplimentare. Cumpărătorul va plăti taxe suplimentare pentru servicii, cum ar fi livrarea expresă sau asigurarea de călătorie, doar  în situațiile în care le selectează. De asemenea, nu poate fi taxat suplimentar pentru utilizarea cardului de credit sau de debit.

Cumpărătorul are, totodată, 14 zile pentru a returna o comandă făcută online, din orice motiv și obținând rambursarea. Există câteva excepții, cum ar fi biletele de tren și avion, biletele de concert sau rezervările la hotel. De asemenea, trebuie să informeze comerciantul de anularea achiziției. El are și dreptul de a anula o comandă dacă nu este livrată la data convenită sau în termen de 30 de zile și primiți o rambursare.

Toate bunurile cumpărate din țările Uniunii Europene, Islanda, Liechtenstein și Norvegia sunt acoperite de o garanție minimă de doi ani. Normele naționale pot oferi o protecție suplimentară, iar un comerciant poate oferi și o garanție suplimentară, dar aceasta nu înlocuiește sau reduce garanția de doi ani.

În cazul în care produsul cumpărat a fost deteriorat în timpul livrării, este defect sau nu arată sau nu funcționează așa cum este prevăzut, vânzătorul este obligat să îl repare sau să îl înlocuiască gratuit sau să vă ofere o reducere de preț sau o rambursare completă. Garanția acoperă, de asemenea, bunuri second-hand cumpărate de la un comerciant, dar nu de la persoane fizice.

În România, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului prevede următoarele: „Consumatorul trebuie sa stie ca, din momentul in care a primit un produs comandat pe internet, are dreptul de a denunta contractual si 14 zile pentru a-l returna, daca nu este multumit de el, fara sa invoce vreun motiv.

In cazul returnarii produsului, consumatorul isi poate primi suma de la comerciant in termen de 14 zile de la primirea produsului”
Consumatorul trebuie să citească termenii și condițiile de funcționare a magazinului online deoarece termenul de 14 zile (în care poate opta pentru returnarea produsului) se prelungește cu încă 12 luni în cazul în care comerciantul nu a menționat în format expres despre existența dreptului de returnare a produselor.

Metroul „zburător” din Berceni va fi înlăturat în siguranță. Metrorex a lansat o procedură de achiziţie simplificată, după un an de la accident

Articolul precedent

Parlamentul European a adoptat o Rezoluție pentru introducerea încărcătorului comun. Comisia Europeană are termen până în iulie 2020 să vină cu reguli noi

Articolul următor

Articole asemănătoare

Comentarii

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Mai multe din Factual