sursa foto: cetateanul.net
FactualSpot

Curtea de Apel a suspendat lucrările la linia de cale ferată spre Aeroportul Otopeni, construită pentru Euro 2020

0

Secţia a IX-a contencios administrativ şi fiscal, din cadrul Curții de Apel București a decis suspendarea lucrărilor la linia de cale ferată spre Aeroportul Henri Coandă (Otopeni), admițând cererile formulate de o persoană fizică şi de către reprezentații unui hotel din zonă.

De asemenea, instanța a suspendat executarea hotărârii de Guvern (Hotărârea nr. 558/2009 privind aprobarea amplasamentului şi a declanşării procedurii de expropriere a imobilelor proprietate privată), în baza căreia se fac exproprierile imobilelor care constituie coridorul de expropriere aflat pe amplasamentul lucrării de utilitate publică de interes naţional. Această hotărâre a fot adoptată de pârâtul Guvernul României, însă a fost suspendată până la pronunţarea instanţei de fond.

“Am văzut că s-a câștigat în instanță de către proprietarul unui hotel și de către o persoană fizică suspendarea lucrărilor. Bineînțeles că CFR Infrastructură va contesta acest lucru”, a afirmat Răzvan Cuc, ministrul demis al Transporturilor. Acesta a declarat că CFR SA va contesta decizia Curții de Apel și că lucrările vor putea continua. Conform deciziei de astăzi, părțile au drept de recurs în termen de 5 zile de la comunicare, cererea de declarare a căii de atac urmând a fi depusă la Curtea de Apel Bucureşti.

Oficialul de la Transporturi s-a arătat încrezător că, în ciuda acestor condiții, lucrările la linia de cale ferată spre aeroportul Otopeni vor fi finalizate în luna mai a anului anul viitor.

Proiectul Capitalei, de aproape 400 de milioane de lei, presupune construirea unei linii de cale ferată de la Gara de Nord la aeroportul Henri Coandă. Acesta stârnește nemulțumirea oamenilor care vor fi expropriați, din cauza faptului că trenul le va trece la câțiva metri de ferestre, producând mult zgomot și vibrații.

Lucrările la calea ferată de Otopeni au început luna trecută și sunt executate de companiile SC Arcada Company SA, SC ISPCF SA, DB Engineering & Consulting GMBH, iar valoarea contractului se ridică la 398,16 milioane lei, fără TVA.

În vară, avocatul Adrian Cuculis spunea că: „Nu este respectată nici măcar acea distanță minimă de 100 de m de la axul liniei de cale ferată.”

În art. 20, alin 3, din Regulamentul general de urbanism, aprobat prin HOTĂRÂRE nr.525 din 27 iunie 1996, „prin zonă de protecţie a infrastructurii feroviare se înţelege fâşia de teren, indiferent de proprietar, cu lăţimea de 100 m măsurată de la limita zonei cadastrale C.F.R., situată de o parte şi de alta a căii ferate.”

Persoana fizică căreia i-a fost admisă cererea de suspendare, Roxana Gabriela Mărișoiu, proprietar al unei case din apropierea terenului pe care ar urma să fie construită linia ferată, susține că prin construirea acesteia i se va atinge dreptul la o viață sănătoasă.

Dreptul la mediu sănătos este reglementat în art. 35 din Constituția României, ce prevede că: „Statul recunoaşte dreptul oricărei persoane la un mediu înconjurător sănătos şi echilibrat ecologic.”

O altă legătură decât cea rutieră, dintre Aeroportul Otopeni și Capitală, este una dintre cerințele pe care trebuie să le îndeplinească autoritățile de la București pentru ca România să găzduiască 4 meciuri din cadrul Campionatului European de Fotbal din vara lui 2020.

În urma finalizării lucrărilor, CFR SA estima că fiecare tren care va transporta, în medie, circa 250 de călători, iar garniturile ar urma să circule din jumătate în jumătate de oră.

Nicușor Dan se bucură de susținerea membrilor USR București pentru a candida la Primăria Capitalei. Validarea sa este amânată până după prezidențiale

Articolul precedent

Stelian Ion, deputat USR, cere partidului să ia în considerare și scenariul unui Guvern USR. Comitetul politic se întrunește luni seară pentru decizia finală

Articolul următor

Articole asemănătoare

Comentarii

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Mai multe din Factual