sursa foto: checkinprice.com
FactualSpot

Cursa Budapesta – București, în topul celor mai bune 10 rute de noapte, în timp ce CFR Călători înregistrează mii de minute de întârziere

0

Trenul de noapte Budapesta – București se află în top 10 al celor mai bune rute de noapte din Europa, conform publicației The Guardian. Serviciile trenurilor de noapte s-au îmbunătățit, în contextul măsurilor luate de operatorii feroviari, care țin cont de nevoile planetei de a reduce emisiile de carbon și fac investiții în acest sens.

Jurnaliștii britanici au realizat un top al rutelor de noapte, în care cursa Budapesta – București este pe locul nouă. Punctul de pornire este Gara de Est din capitala Ungariei, una dintre cele mai moderne şi mai artistice gări din Europa, care „impresionează prin stilul arhitectural eclectic, prin fațada grandioasă și tavane înalte.”

“La celălalt capăt al călătoriei, turiștii își pot petrece dimineața privind Munții Carpați”. În articol se mai menționează că vagoanele de dormit sunt printre cele standard, iar călătorii sunt atenționați să se informeze anterior cu privire la existența unui vagon restaurant până la sosirea în România.

Prețul unui bilet pe această rută pornește de la 45 de lire sterline (aproximativ 258 de lei), potrivit sursei citate.

Topul trenuri de noapte, conform jurnaliștilor britanici:

  • Stockholm (Suedia) – Narvik (Norvegia),
  • Milano (Italia) – Palermo (Italia),
  • Paris (Franța) – Roma (Italia),
  • Nisa (Franța) – Moscova (Rusia),
  • Bruxelles (Belgia) – Viena (Austria),
  • Madrid (Spania) – Lisabona (Portugalia),
  • Zurich (Elveția) – Hamburg (Germania),
  • Helsinki (Finlanda) – Rovaniemi (Finlanda),
  • Budapesta (Ungaria) – București (România),
  • Londra (Anglia) – Penzance (Anglia).

La polul opus, CFR înregistrează frecvent întârzieri și se folosește de o infrastructură învechită. „La nivel național, minutele de întârziere înregistrate pentru trenurile de călători în perioada iunie – noiembrie 2018 sunt de 1.624.577 minute – cu o medie de 5,78 minute/ tren”, arăta Ministerul Transporturilor la începutul anului trecut.

Drepturile pasagerilor din transportul feroviar reprezintă un aspect bine reglementat în legislația Uniunii Europene [Puteți accesa AICI informații referitoare la drepturile pasagerilor europeni în Uniunea Europeană], însă, în România, dispozițiile referitoare la acordarea de despăgubiri pentru întârzierea trenurilor spre exemplu, vor deveni aplicabile abia în 2024. În prezent, primesc banii înapoi pe bilet pentru întârzieri doar cei care reclamă întârzieri mari pe rutele internaţionale.

Hotărârea Guvernului nr.385/2019 dispune acordarea pentru a doua oară, pentru o perioadă de 5 ani a derogărilor permise de Regulamentul (CE) nr.1371/2007 privind drepturile și obligațiile călătorilor din transportul feroviar. Așa cum este specificat și în nota de fundamentare a hotărârii mai sus menționate, neîndeplinirea tuturor prevederilor Regulamentului (CE) nr. 1371/2007 peste 5 ani  atrage după sine sancțiuni de tip „infringement” asupra României, mult mai greu de evitat pe termen scurt.

Victimă colaterală a coronavisrului: un oficial din Coreea de Nord a fost condamnat la moarte pentru nerespectarea regulilor de carantină

Articolul precedent

Miniștrii propuși pentru Guvernul Orban 2.0, audieri în Parlament. Ludovic Orban: PNL face tot ce este necesar pentru a ajunge la dizolvarea Parlamentului

Articolul următor

Articole asemănătoare

Comentarii

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Mai multe din Factual