sursa foto: mediafax.ro
FactualSpot

ISU Dobrogea numără oile. Doar 60 de animale salvate din 14.000, la două zile de la incidentul din Portul Midia

0

Mare parte din oile ce s-au răsturnat din vaporul scufundat pe jumătate în Portul Midia sunt încă vii și blocate, la aproape două zile după incident. ONG-urile au acuzat autoritățile că nu se implică în recuperarea animalelor, însă acestea au arătat că nu pot acționa întrucât nu există o procedură pentru astfel de cazuri. Operațiunea de salvare a oilor aflate pe nava Queen Hind a început după presiunile organizațiilor nonguvernamentale, adică după aproape 72 de ore de la scufundare.

ISU Dobrogea a declarat, marți, că a salvat 60 din cele 14.600 de oi: „Avem până acum, marţi după-amiază, în cea de-a treia zi a operaţiunii de salvare, 60 de oi vii recuperate şi duse la cheu salvate, în zona portuară Midia, de pe nava Queen Hind. Operaţiunea continuă, animalele sunt scoase de pe navă şi transportate la mal cu ambarcaţiunea tip RHIB, de unde sunt preluate de medici veterinari şi evaluate în cadrul a două corturi încălzite din dotarea Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă al judeţului Constanţa, iar de aici adăpostite la o fermă de animale”, a anunțat purtătorul de cuvânt al ISU, Anamaria Stoica, pentru AGERPRES.

Asociația Arca Animal a anunțat, într-o postare pe Facebook, la ora 15.00, marți, faptul că operațiunea de salvare este încă în desfășurare: „Până acum am salvat din epavă 12 oi. Lor li se alătură cele aproximativ 50 pescuite de ISU direct din apă, ieri și alaltăieri.”

Acțiunea ONG-urilor

„Autoritățile nu fac nimic pentru că nu le pasă, iar noi și alte organizații de protecție a animalelor pentru că nu suntem lăsați de autorități”, acuza ieri ONG-ul Vier Pfoten pe pagina de Facebook Letea Wild Horses.

Organizația susținea că încă de duminică a început să dea telefoane la ISU Dobrogea, la DSVSA Constanța, precum și premierului Ludovic Orban însuși. „Nimeni nu ne-a răspuns la telefon. Când ni s-a răspuns, ni s-a spus deja celebrul ”închideți, că vă sunăm noi”. Nu ne-a mai sunat nimeni”, au scris cei de la proiectul Letea Wild Horses în postarea publicată pe Facebook.

Un reprezentant al Asociației Arca Animal – Letea Wild Horses a urcat pe navă, marți, la mai bine de 48 de ore de la dezastru, și a descoperit mai multe animale în viață.

Ioana Tisler, activistă pentru drepturile animalelor, a anunțat mai devreme pe pagina ei de Facebook faptul că salvatorilor li s-a permis să intre pe vasul răsturnat și să intervină pentru salvarea animalelor.

România încalcă Legislația Uniunii Europene

Senatorul USR, Vlad Alexandrescu, a publicat și el o postare pe rețeaua de socializare Facebook, în care atrage atenţia asupra cruzimii modului de a transporta animalele.

Opriţi transporturile cruzimii!

În timp ce ne pasionam toți pentru alegerile prezidențiale, peste 14.000 de oi au murit înecate ieri în portul Midia. Nu au putut fi salvate decât câteva. Urmau a fi transportate către Arabia Saudită, pentru a fi sacrificate acolo.

Dacă aceste animale nu ar fi murit înecate, ar fi sfârşit într-un mod şi mai îngrozitor. Ţările arabe nu respectă niciun fel de standarde de protecţie a animalelor. Oilor şi vacilor li se taie tendoanele, ochii, sunt agăţate de picioare cu frânghii şi lanţuri, li se taie gâtul fără asomare. În cazul transportului naval de multe ori nu există niciun veterinar la bord, pentru a putea interveni când apare o problemă. Toate aceste practici nu sunt permise prin standardele organizaţiei mondiale a sănătăţii animalelor”a arătat Vlad Alexandrescu în postarea sa pe Facebook.

Acesta mai arată că România riscă sancţiuni din partea Uniunii Europene pentru că transportarea animalelor vii reprezintă o încălcare a Regulamentului UE privind protecţia animalelor în timpul transportului: Din aceste cauze şi pe valul creşterii îngrijorării populaţiei pentru starea de bine a animalelor, majoritatea ţărilor Europene, dar şi Australia, au încetat să transporte animale vii către Orient şi Africa.

Din păcate România continuă să o facă, cu toate că a primit constant avertismente în ultimii ani şi riscă sancţiuni europene pentru condiţiile în care sunt transportate animalele vii.

În iulie 2019, Vytenis Andriukaitis, comisarul european pentru sănătate și siguranță alimentară, a cerut Romaniei să oprească transportul a 70.000 de oi către o serie de state din Golful Persic, deoarece nu erau asigurate condiţii bune pentru transportul animalelor. Ministrul Daea nu a oprit transportul, încălcând cerinţa comisarului european.

Acum ne confruntăm din nou cu o tragedie, în care şi-au pierdut viaţa zeci de mii de animale. România încalcă atât Regulamentul (CE) nr. 1/2005 al Consiliului privind protecția animalelor în timpul transportului în interiorul și în afara UE și al operațiunilor conexe, Rezoluția Parlamentului European din 14 februarie 2019 referitoare la punerea în aplicare a Regulamentului şi standardele Organizaţiei mondiale pentru sănătatea animalelor, standarde la care s-a raliat şi România.”

Conform anexei privind mijloacele de transport, ce însoțește Regulamentul (CE) nr. 1/2005 al Consiliului din 22 decembrie 2004 privind protecția animalelor în timpul transportului și al operațiunilor conexe și de modificare a Directivelor 64/432/CEE și 93/119/CE și a Regulamentului (CE) nr. 1255/97: „Mijloacele de transport, containerele și accesoriile acestora sunt proiectate, construite, întreținute și utilizate astfel încât:

  • (a) să se evite rănirea și suferințele animalelor și să se asigure siguranța acestora;
  • (b) să protejeze animalele în condiții atmosferice nefavorabile, de temperaturi extreme și de modificările nefavorabile ale condițiilor meteorologice;
  • (c) să fie curățate și dezinfectate;
  • (d) să nu permită evadarea sau căderea animalelor și să poată rezista la stresul provocat de mișcările din timpul transportului;
  • (e) să asigure menținerea unei calități și cantități de aer adecvate speciilor transportate;
  • (f) să permită accesul la animale, pentru a se asigura îngrijirea și inspectarea acestora;
  • (g) să aibă podele cu suprafață antiderapantă;
  • (h) să aibă podele care să minimizeze riscul de scurgere a urinei sau a fecalelor;
  • (i) să dispună de mijloace de iluminare suficiente pentru inspectarea și îngrijirea animalelor în timpul transportului.”

#DosarulColectiv –> Piedone: „Dacă în club erau şi copiii mei aş fi spus la fel, că nu am greşit”

Articolul precedent

CEx-ul care ar putea da ‘reset’ PSD-ului

Articolul următor

Articole asemănătoare

Comentarii

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Mai multe din Factual