sursa foto: Getty Images
FactualSpot

Cum a influențat pandemia procesul de digitalizare a administrației publice din România? Numărul conturilor deschise online este de 12 ori mai mare

0

Față de anul anterior, numărul românilor care a interacționat în mediul online cu statul român este de 12 ori mai mare, conform unui studiu efectuat de o companie IT. Acest lucru se datorează pandemiei de COVID-19, care a forțat accelerarea digitalizării administrației locale din România, potrivit Digi24.

Pe perioada apariției coronavirusului și a stării de urgență, de peste 6 ori mai mulți contribuabili (față de aceeași perioadă din 2019) au ales să-și deschidă conturi online din dorința de a gestiona relația cu administrațiile locale mai ușor. Totodată, numărul de operațiuni realizate prin intermediul platformelor informatice care deservesc administrațiile a crescut de 12 ori, arată un studiu realizat de un producător de aplicații software pentru administrația publică locală.

Managerul companiei, Florian Simionescu, a declarat că: „de la o medie de înrolare de 50 contribuabili pe lună, în 2019, am ajuns la o medie de 600 conturi noi create în fiecare lună, din 2020, în platformă. Proporțional, a crescut și volumul operațiunilor desfășurate prin intermediul platformei. Spre exemplu, în 2019, am avut o medie de 50 de certificate fiscale emise în fiecare lună. În martie 2020, au fost peste 700, în aprilie mai mult de 1200, iar vârful estimăm că va fi în luna mai. Spre surprinderea noastră, 25% din solicitări au venit prin persoane de peste 50 de ani, ceea ce e un lucru foarte promițător pentru dezvoltarea serviciilor online.”

Datele din acest studiu au mai indicat că, în funcție de tipul de interacțiune pe care un cetățean o are cu statul, timpul de rezolvare ar putea fi între 3 și 20 de ori mai rapid. „În efortul depus de oameni, o primărie de sector cu aproximativ 300.000 de locuitori, prin automatizarea adusă de platformă și cererile actuale, la nivelul lor de volum, economisește lunar un efort echivalent a 3,5 oameni, în timp ce o primărie a unui oraș cu 20.000 de locuitori economisește munca unui angajat full time în fiecare lună”, a mai arătat Florian Simionescu.

Compania a mai precizat că, de la declanșarea pandemiei, o treime dintre primarii din România și-au exprimat disponibilitatea de implementare de soluții informatice în administrație.

Comisia Europeană le propune companiilor de transport aerian și touroperatorilor să ofere vouchere valabile cel puțin un an în schimbul călătoriilor anulate din cauza COVID-19

Articolul precedent

Ca să scape de plată, românii trebuie sa conteste amenzile primite în timpul stării de urgență. PSD, ALDE și ProRomânia propun o lege pentru anularea amenzilor

Articolul următor

Articole asemănătoare

Comentarii

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Mai multe din Factual