sursa foto: qz.com
FactualSpot

Campania “Stop hate for profit”, de boicotare a publicității pe rețelele de socializare, se extinde în afara granițelor SUA

0

Organizatorii campaniei de boicotare a publicităţii pe rețeaua de socializare Facebook, care până în prezent a atras un sprijin destul de mare din partea unor companii majore, își propun să extindă lupta la nivel global, în scopul de a spori presiunea asupra companiei de media socială, din dorința de a elimina propagării urii, transmite Reuters, citat de News.ro.

Campania, intitulată “Stop Hate for Profit” (Opriţi ura pentru profit), urmează să ceară companiilor mari din Europa să se alăture boicotului, potrivit unui interviu acordat de directorul general al Common Sense Media, Jim Steyer, pentru Reuters, sâmbătă.

De la începutul campaniei, din luna iunie, peste 160 de companii, între care Verizon Communications, Unilever și Coca-Cola au anunţat că nu vor mai cumpăra publicitate pe cea mai mare platformă de socializare din lume, pentru o perioada de 30 de zile.

”Următoarea frontieră este presiunea globală”, a precizat Steyer, cu speranța ca această campanie să stimuleze autorităţile de reglementare din Europa să adopte o poziţie mai fermă împotriva Facebook. Comisia Europeană a anunţat, în iunie, noi recomandări pentru companiile de tehnologie, printre care și Facebook, pentru ca acestea să raporteze lunar cum gestionează dezinformările legate de noul coronavirus.

Indignarea provocată în Statele Unite de moartea lui Floyd a declanşat o reacţie fără precedent a corporaţiilor din întreaga lume, impactul fiind resimţit dincolo de graniţele Statelor Unite. Printre măsurile adoptate de companii, se poate menționa că Unilever a schimbat numele unui produs de albire a pielii popular în India, numit Fair and Lovely. Tot pe fondul protestelor globale împotriva rasismului, grupul francez de cosmetice L’Oreal a anunțat că va elimina cuvinte precum „albire” din produsele sale.

Gigantul Facebook a recunoscut, duminică, 28 Iunie, că mai are multe de făcut şi că se asociază cu asociaţii pentru drepturile civile şi experţi pentru a dezvolta mai multe instrumente pentru a combate ura. Mark Zickerberg a anunțat că va implementa noi politici de conectare care să asigure o verificare mai corectă a dezinformărilor de pe platforma sa.

Extinderea campaniei dincolo de granițele SUA demontrează nivelul de frustrare al organizaţiilor pentru justiţie socială şi al companiilor care le susţin din cauza lipsei de acţiune a Facebook faţă de dezinformare şi propagarea urii, a spus Steyer.

Campania “Stop Hate for Profit” a făcut o serie de solicitări, care includ un proces separat de moderare pentru a ajuta utilizatorii care sunt luaţi ca ţinte în funcţie de rasă sau alte criterii, mai multă transparenţă în privinţa modului în care sunt raportate incidentele legate de conţinutul care propagă ura şi să nu mai genereze venituri din publicitatea afişată alături de conţinutul care include ură. Campania de boicot s-a extins pentru a include şi alte platforme de publicitate digitală, cum ar fi Twitter.

Marile companii adoptă măsuri împotriva rasismului. Coca-Cola, Unilever și Levi’s boicotează publicitatea pe rețelele de socializare

Articolul precedent

UE și Spațiul Schengen decid pentru cine se redeschid frontierele de la 1 iulie. 15 state sunt pe listă

Articolul următor

Articole asemănătoare

Comentarii

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Mai multe din Factual