sursa foto: Facebook/AdinaValeanMEP
FactualSpot

Adina Vălean despre infrastructura rutieră la nivel UE: România e singura țară care va continua să atragă fonduri europene

0

Într-un interviu acordat pentru Adevărul, Adina Vălean, persoana desemnată comisar european, membru reprezentativ al României pentru următorul mandat al Comisiei Europene ce va începe de la 1 decembrie, a povestit despre obiectivele pe care țara noastră ar trebui să le urmărească în următorii ani în domeniul dezvoltării infrastructurii de transport.

Faptul că Adina Vălean, reprezentantul României din cadrul Comisiei Europene a fost însărcinată cu portofoliul pentru Transporturi, ridică pentru mulți români întrebarea: ce poate face aceasta pentru construcţia autostrăzilor din România?

Răspunsul său a fost următorul:„Putem să acordăm prioritate prin introducerea proiectelor de autostradă în coridoarele europene. Va exista o revizuire a coridoarelor europene. Cât despre finanţare, există fondurile de coeziune şi cele regionale, dar şi varianta de parteneriat public-privat. Aici este opţiunea Guvernului.”

Din păcate, România nu beneficiază de o cultură instituţională şi financiară îndeajuns de dezvoltată pentru a obține cu ușurință și în condiții rentabile parteneriate de finanțare public-privat precum Marea Britanie de exemplu.

Nu vi se pare ironic ca o ţară cu infrastructura la pământ a primit portofoliul Transporturilor în UE? Pare mai degrabă că alocarea a fost făcută de Caragiale, nu de Ursula von der Leyen.

Nu cred că alocarea de portofolii se face în funcţie de calităţile unei ţări. În plus, cineva care are o experienţă de natură personală, fiind cetăţean al unei ţări cu probleme de infrastructură, poate îndrepta lucrurile. La nivel european, România nu este un caz singular. Dacă te uiţi la harta de infrastructură europeană, Estul este foarte puţin conectat. Este un efect al Cortinei de fier. Marele avantaj pentru noi e că în viitorul „Connecting Facility Europe” (CFE), care oferă bani pe infrastructura de transport, România este sigura ţară care va continua să primeasc bani pentru infrastructura rutieră. Pentru toate celelalte ţări din Est nu se mai alocă fonduri, pentru că se consideră că trebuie să ne concentrăm pe calea ferată, pe canale navigabile.

Câţi bani va avea România pentru infrastructura de transport?

„Nu pot să vă spun exact pentru că acum se negociază schema financiară multianuală. Noi, în Parlamentul European, am insistat pe fonduri mari. Există multe presiuni bugetare,vom vedea care va fi rezultatul. Însă e foarte important să se păstreze schema actuală de sinergie financiară între mai multe fonduri. E posibil să apară şi o linie de finanţare nouă, deci încă o sursă de bani.” a fost răspunsul Adinei Vălean.

Printre reușitele marcate pe parcursul carierei de europarlamentar, Adina Vălean poate enumera reducerea tarifelor de roaming până la nivelul nul în momentul actual, facilitarea finanțării de către Banca Europeană de Investiții a proiectelor naționale pentru conectarea europeană la nivel de telecomunicații și energie precum și creșterea capacității de concepere de către statele membre UE a proiectelor europene care să atragă finanțări.

Mai multe detalii referitoare la aceste aspecte precum și la alte întrebări despre cariera sa puteți afla citind interviu integral realizat de Adevărul.ro.

Cătălin Predoiu: Guvernul nu își poate asuma o desființare peste noapte a Secției Speciale. Încep controale la permisiile acordate deținuților de la Rahova

Articolul precedent

Rezultatele finale ale alegerilor prezidențiale și costurile campaniilor electorale

Articolul următor

Articole asemănătoare

Comentarii

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Mai multe din Factual